دیدار هیات نیروی دریایی هندوستان با دریادار سیاری

فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

سرپرست هیئت نظامی هندوستان در دیدار با دریادار سیاری گفت: ایران و هند نقش مهمی در همکاری های دریایی منطقه ای دارند.

 سپهبد جن ناوکران سینگ جی، سرپرست هیئت نظامی بلندپایه هندوستان، متشکل از 16 نفر از افسران عالی رتبه دانشگاه علوم راهبردی این کشور، در دیدار با دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و هند نقش مهمی در همکاری های دریایی منطقه ای دارند.

وی همچنین گفت: همه کشورها آزادند در دریاهای آزاد دریانوردی کنند و ایران و هند نیز در دریاهای آزاد این کار را انجام می‌دهند.

 او افزود: دو کشور ایران و هند به علت دارا بودن مرزهای دریایی گسترده می‌توانند به صورت مشترک، نقش مهمی در همکاری‌های دریایی داشته باشند.

این فرمانده نیروی دریایی ارتش هند در انتها گفت: امیدوار هستیم فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در سال آینده در همایش بین‌المللی دریانوردی که در هند و با حضور بیش از 25 کشور برگزار می‌شود، شرکت کند.

دریادار سیاری نیز در این دیدار گفت: جمهوری اسلامی ایران کشوری دریایی است و هر کشور دریایی‌ نیازمند افزایش توان در حوزه دریایی است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به دستاوردها و قدرت نظامی هند افزود: کشور هند از بعد جغرافیای سیاسی دارای نقاط برجسته‌ای است. مرزهای گسترده این کشور با اقیانوس هند، دارا بودن 18 درصد جمعیت جهان و عضو 10 اقتصاد برتر جهان بودن، از نکات مهم درباره هندوستان است.

 وی در ادامه گفت: انجام آموزش و جابه‌جایی دانشجو بین دو کشور، ارائه خدمات فنی در حوزه نگهداری، تعمیر و ساخت تجهیزات نیروی دریایی، تبادل ناوگروه برای بازدید از بنادر و همچنین برگزاری رزمایش‌های دریایی امداد و نجات و مقابله با تروریست‌های دریایی و نیز به اشتراک گذاشتن اطلاعات برای افزایش اطلاعات محیطی از خواسته‌های دو طرف است.

دریادار سیاری افزود: حوزه شمال اقیانوس هند یکی از مهم‌ترین عرصه‌های دنیاست که از بعد تجاری و خطوط انتقال انرژی برای دو کشور ایران و هند حائز اهمیت است. این دو کشور به علت اثرگذاری جهانی و منطقه‌ای می‌توانند همکاری‌های گسترده دریایی داشته باشند.

فرمانده نیروی دریایی در انتها گفت: امنیت منطقه نیازمند هیچ کشور خارجی نیست و همکاری‌های کشورهای منطقه کافی است.

در انتهای این مراسم دریادار سیاری از هیئت بلندپایه هندی با اهدای هدایایی قدردانی و تشکر کرد.




برچسب‌ها: نداجاآسمانیها

تاريخ : دو شنبه 9 شهريور 1394 | 18:14 | نویسنده : سعید علوی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • مرگ چت